sobota, 12 marca 2011

to nie mój świat?

kim jestem?
gdzie iść gdzie szukać
co robić?
czy dom, fura
i kasa to wszystko?
a moze gnat
pagon i musztra
lub łamać zasady
które ktoś wcześniej
nam wszczepił
albo odnajdywać nowe
by wielkość budować
a moze pomagać biednym
ktorych i tak co raz wiecej
ze łokcie bolą po bark
i kasy dla wszystkich brak
a moze to wszystko
mieć gdzieś głęboko
i zyć własnym życiem
dorabiając się na innych
bo i tak mozna
korzystając ze wszystkiego
co katalog ma w ofertach.

lecz wybrałem spontanicznie
a to podobno ze z woli własnej
niczym nie przymuszonej
i zamknąłem ten katalog
gdzie na każdej stronie
wilk całował mnie
nawet i wiesz gdzie
bym to u niego kupił.
jesli wiec to spontan
to jednak wymuszony
chociażby obrzydzeniem
jakie czuję
do tej bibli ofert
i już nie chce.
tylko ze znów
wiele pytań mam
i co dalej
mów
bracie mój.
to ja głupcem zostałem
wiec pokaż mi
ze nie tylko myślisz
i nie tylko ześ wic
choć śpiewasz że
"drogę znasz
którą ty wybrałeś sam"
i ode mnie
masz bardziej
w nienawiści
nie tylko swiat
ale matkę i ojca
a także i siebie

a mimo to
także i ten
to mój świat
tu jestem, tu żyję
i za słowo
które mówię
noszę jakże niechcianą
odpowiedzialnośc
i tym samym
nie tylko dla siebie
już zyję.
a ty,
do kogo prowadzisz
śpiewem swym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz